530 – 830 – powitanie dzieci w przedszkolu, zabawy ruchowe, ćwiczenia logopedyczne, praca indywidualna, zabiegi higieniczne
830 – 900 – śniadanie
900 – 1030 – zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, zabawy dydaktyczne i ruchowe
Dzieci:
- uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
- pomagają w czynnościach porządkowych;
- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
- wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych,werbalnych;
- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania oraz działania innych;
- poznają zasady bezpiecznej zabawy oraz bezpiecznego korzystania z pomieszczeń przedszkolnych i sprzętów.
1030 – 1130 – dowolna działalność dzieci, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
Dzieci:
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
- poznają i utrwalają zasady bezpiecznego poruszania się po drogach i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;
- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;
1130 – 1200 – obiad
1200 – 1330– odpoczynek i rozchodzenie się dzieci 5-cio godzinnych do domu
W grupie młodszej jest to leżakowanie. W grupach starszych jest to krótki poobiedni odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, poważnej, słuchanie bajek i opowieści.
1330 – 1400 – podwieczorek
1400 – 1630 – zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe
Dzieci:
- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
- bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym;