Publiczne Przedszkole nr 3 w Rydułtowach zlokalizowane jest na osiedlu „Orłowiec”. Budynek otoczony jest dużym ogrodem pełnym drzew i krzewów ozdobnych. Wewnątrz budynku znajduje się patio – wewnętrzny ogród letni, wyposażony w urządzenia do zabaw dla dzieci. Pomieszczenia przedszkolne są wielofunkcyjne, duże i jasne. Sale są estetycznie urządzone i dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne i audiowizualne.
Przedszkole jest placówką 4-oddziałową. Uczęszcza do niego 100 dzieci.
Czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 530 – 1630.
W przedszkolu znajdują się następujące grupy:
- Grupa I do której uczęszczają dzieci 3-4 letnie
- Grupa II do której uczęszczają dzieci 4-5 letnie
- Grupa III do której uczęszczają dzieci 4-5 letnie
- Grupa IV do której uczęszczają dzieci 5-6 letnie
Priorytetem naszej placówki jest tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu z twórczością plastyczną, muzyczną, ruchową oraz tradycjami naszego regionu. Dlatego organizujemy dla dzieci warsztaty twórcze (kulinarne, regionalne, plastyczne, teatralne, muzyczne) i spotkania z ciekawymi ludźmi.
W codziennej swej pracy kierujemy się misją naszego przedszkola. Kochamy nasze dzieci i nie szczędzimy wysiłku aby w naszym przedszkolu czuły się dobrze, aktywnie uczestniczyły w zajęciach, rozwijały swoje zainteresowania i zdolności.
Realizowany program:
Zajęcia w poszczególnych grupach wiekowych prowadzone są w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, program wydawnictwa MAC „Wokół przedszkola”, program edukacji matematycznej „Dziecięca matematyka” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, wprowadzenie dzieci w świat pisma metodą I. Majchrzak „W świecie liter”, realizację projektów: Dyscyplina bez nakazów” – zajęcia dla dzieci z choreoterapii, „Zapisać ciszę”- zajęcia z elementami języka migowego, „Zaczarowany świat bajek”. Realizujemy także innowację pedagogiczną z języka angielskiego „Neverland- baśniowe spotkania z językiem angielskim” oraz program wychowawczo-profilaktyczny: „Bez przemocy”.
Do realizacji treści programowych wykorzystujemy różne metody pracy, między innymi:
- „Klucz do uczenia się” – Galina Doyla, Nickolai Veraksa,
- Logorytmika
- prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej,
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
- metody aktywne: gimnastyka twórcza R. Labana i K. Orffa, W. Sherborne,
- zabawy w teatr,
- elementy metody Ireny Majchrzak – przygotowanie do nauki pisania i czytania.