O nas

Publiczne Przedszkole nr 3 w Rydułtowach zlokalizowane jest na osiedlu „Orłowiec”. Budynek otoczony jest dużym ogrodem pełnym drzew i krzewów ozdobnych. Wewnątrz budynku znajduje się patio – wewnętrzny ogród letni, wyposażony  w urządzenia do zabaw dla dzieci. Pomieszczenia przedszkolne są wielofunkcyjne, duże i jasne. Sale są estetycznie urządzone i dobrze wyposażone w pomoce dydaktyczne i audiowizualne.
Przedszkole jest placówką 4-oddziałową. Uczęszcza do niego 100 dzieci.
Czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 530 – 1630

W przedszkolu znajdują się następujące grupy:

  • Grupa I do której uczęszczają dzieci 3-4 letnie
  • Grupa II do której uczęszczają dzieci 4 letnie
  • Grupa III do której uczęszczają dzieci 5 letnie
  • Grupa IV do której uczęszczają dzieci 6 letnie

Priorytetem naszej placówki jest tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających bezpośredniemu obcowaniu z twórczością plastyczną, muzyczną, ruchową oraz tradycjami naszego regionu. Dlatego organizujemy dla dzieci warsztaty twórcze (kulinarne, regionalne, plastyczne, teatralne, muzyczne) i spotkania z ciekawymi ludźmi.
W codziennej swej pracy kierujemy się misją naszego przedszkola. Kochamy nasze dzieci i nie szczędzimy wysiłku aby w naszym przedszkolu czuły się dobrze, aktywnie uczestniczyły w zajęciach, rozwijały swoje zainteresowania i zdolności.

Realizowany program:

Zajęcia w poszczególnych grupach wiekowych prowadzone są w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, program wydawnictwa MAC „Wokół przedszkola”, program edukacji matematycznej „Dziecięca matematyka” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz programy wychowawczo-profilaktyczne, program profilaktyki logopedycznej „Poranek logopedyczny”.
Realizujemy również program Zapobieganie wypadkom – Podaruj Dzieciom Słońce.

Do realizacji treści programowych wykorzystujemy różne metody pracy, między innymi:

  • „Klucz do uczenia się” – Galina Doyla, Nickolai Veraksa,
  • prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej,
  • pedagogika zabawy „Klanza”,
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  • metody aktywne: gimnastyka twórcza R. Labana i K. Orffa, W. Sherborne,
  • zabawy w teatr,
  • elementy metody Ireny Majchrzak – przygotowanie do nauki pisania i czytania.