Język angielski

Grupa Tygryski i Grupa Sówki:

Ten tydzień, jako ostatni pełny tydzień nauk w tym roku przedszkolnym poświęcamy całkowicie na zabawę z językiem angielskim, dlatego wysyłam linki do zabaw.

Bardzo fajna krótka bajka: https://www.youtube.com/watch?v=38y_1EWIE9I&list=PLlbkyhAZrBl-XJQudaCfoMsGy_Jjau6HE

Nowa piosenka do ćwiczenia: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

Gry online:

  1. https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsMatching.htm
  2. https://www.anglomaniacy.pl/fruitsMatching.htm
  3. https://www.anglomaniacy.pl/familyMatching.htm
  4. https://www.anglomaniacy.pl/coloursMatching.htm
  5. https://www.anglomaniacy.pl/bodyMatching.htm

Pozdrawiam Dominika Szawerna

Drodzy Rodzice zaczynamy tematykę wakacyjną. Teraz już tylko zabawy z językiem angielskim. Zawsze na koniec roku przedszkolnego dzieci wybierają się ze mną na plażę. Po włączeniu nagrania „plaża” wszystko będzie jasne.

Szum morza: https://www.youtube.com/watch?v=cnvHLmQXkmo&t=451s

Nowa piosenka do ćwiczenia: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

PLAŻA

Pozdrawiam Dominika Szawerna

 

Szanowni rodzice zgodnie z obietnicą ten tydzień również jest poświęcony częściom ciała. Od przyszłego tygodnia już będą tylko i wyłącznie tematy wakacyjne, na których będziemy leżeć na plaży (starszaki, które miały ze mną w zeszłym roku powinny pamiętać, o co chodzi)

1.Dzisiejszą lekcję zacznijmy od obejrzenia krótkiej bajki (zachęcam do wspólnego oglądania)

https://www.youtube.com/watch?v=RKCxrbuKNx8

2. Po bajce można zapytać dzieci, jakie znane im po angielsku części ciała pokazywał chłopczyk w bajce.

3. Można zachęcić dzieci do zatańczenia i zaśpiewania head&shoulders, pod warunkiem, że dzieci same będą tego chciały

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VAOOT5ZfQyU

4. Teraz pora na trochę ruchu:

Małpki: https://www.youtube.com/watch?v=b0NHrFNZWh0

Króliczki: https://www.youtube.com/watch?v=BHcFQ9gaMF4

Rekinki: https://www.youtube.com/watch?v=GR2o6k8aPlI

If you happy: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Nowa piosenka do nauczenia: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

Pozdrawiam Dominika Szawerna

 

Szanowni rodzice trzeci tydzień poświęcamy na części ciała.

Bardzo proszę, aby dzieci zatańczyły do piosenki head@ahoulders, następnie proszę o włączenie nagrania „wyzwanie” i w chwili w której nagranie jest włączone proszę, aby nagrać dzieci jak wykonują polecenie z nagrania. (piosenkę head&shoulders częściowo też można nagrać)

Head-głowa (wymowa: hed)

Shoulders-ramiona (szolders)

Knees-kolana (niss)

Toes-palce w stopach (tołs)

Eyes-oczy (ajs)

Ears-uszy (irs)

Mouth-usta (małf)

Nose-nos (nołs)

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VAOOT5ZfQyU

wyzwanie: https://www.przedszkole4.rydultowy.pl/files/wyzwanie.m4a

Pozdrawiam Dominika Szawerna

 

Szanowni rodzice drugi tydzień poświęcamy na części ciała plus przypomnienie starego słownictwa, dlatego proszę o przygotowanie kartek papieru i kredek i włączenie dzieciom nagrania z moim poleceniem. Dla starszaków i średniaków dodaję linki do zadań online. Nadal ćwiczymy piosenkę head@ahoulders, ponieważ w przyszłym tygodniu będę chciała zobaczyć jak dzieci opanowały części ciała. Zdjęcia gotowych prac proszę przesłać na maila lub Messenger

Head-głowa (wymowa: hed)

Shoulders-ramiona (szolders)

Knees-kolana (niss)

Toes-palce w stopach (tołs)

Eyes-oczy (ajs)

Ears-uszy (irs)

Mouth-usta (małf)

Nose-nos (nołs)

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VAOOT5ZfQyU

Dla starszaków i średniaków:

Słowniczek: https://www.anglomaniacy.pl/bodyDictionary.htm

Memorki: https://www.anglomaniacy.pl/bodyMatching.htm

Układanie literek w dobrej kolejności: https://www.anglomaniacy.pl/bodySpelling.htm (proszę tutaj im dać ściągę)

Test obrazkowy: https://www.anglomaniacy.pl/bodyPictureTest.htm

Odgadywanie hasła po literce: https://www.anglomaniacy.pl/bodyHangman.htm

Pozdrawiam Dominika Szawerna

POLECENIE: https://www.przedszkole4.rydultowy.pl/files/owocowyludzik.m4a

Szanowni rodzice w tym tygodniu zaczynamy nowy temat i on potrwa minimum do połowy czerwca. Temat „części ciała” wprowadzamy inaczej niż całą resztę słownictwa, ponieważ zaczynamy tutaj od skupienia się na piosence Head&Shoulders, jaką dzieci już dostały. Piosenka ta na początku była po prostu włączana a dzieci do niej się bawiły przez powtarzanie ruchów postaci z nagrania. Teraz trzeba tę wersję rozszerzyć i proszę 2 lub 3 dni z rzędu poprosić dzieci, aby przynajmniej raz dziennie zatańczyły do tej piosenki (zachęcam do dołączenia do nich, bo to aerobik na wesoło). Po tym czasie w trakcie piosenki proszę zadać dziecku pytania np. jak jest ta głowa po angielsku? (dziecko powinno coś pamiętać). Jeśli zauważą Państwo, że dziecko już coś pamięta to proszę już bez piosenki powtórzyć z dzieckiem słownictwo (poniżej podaję listę plus wymowę).

Head-głowa (wymowa: hed)

Shoulders-ramiona (szolders)

Knees-kolana (niss)

Toes-palce w stopach (tołs)

Eyes-oczy (ajs)

Ears-uszy (irs)

Mouth-usta (małf)

Nose-nos (nołs)

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=VAOOT5ZfQyU

Dla starszaków i średniaków dodatkowo dodaję link do zadania: po kliknięciu w głośniczek obok obrazków zostaną wypowiedziane na głos słowa z obrazków a zadaniem dziecka jest wybrać tę parę, która w wymowie ma taki sam dźwięk na początku (dla maluszków jest to zadanie tylko pod warunkiem, że same będą chciały je wykonać). Bardzo proszę, aby przy tym zadaniu Państwo pilnowali, żeby dzieci nie klikały bezsensownie w obrazki, tylko się skupiły i wysłuchały nagrania, (jeśli trzeba to nawet kilka razy).

https://www.ixl.com/ela/kindergarten/which-two-words-start-with-the-same-sound

Pozdrawiam Dominika Szawerna

Witam,

Tajna misja

Szanowni rodzice rozpoczynamy tydzień siódmy. W tym tygodniu tak jak zapowiedziałam w poprzednim nadal uczymy się słówek związanych z rodziną. W tym tygodniu nie wprowadzamy żadnego nowego słownictwa i skupiamy się tylko na zabawach ruchowych po angielsku. Poniżej dodaję linki do zabaw ruchowych oraz piosenek, które dzieci znają i mogą z nimi poszaleć przed telewizorem czy monitorem. Zachęcam Państwa do wspólnego szaleństwa z dziećmi.

  1. małpki: https://www.youtube.com/watch?v=_pRtNLj_-yY
  2. meduza: https://www.youtube.com/watch?v=494e4txpwSg
  3. head&shoulders: https://www.youtube.com/watch?v=VAOOT5ZfQyU
  4. simon says: https://www.youtube.com/watch?v=RSJ5K-ompvI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3ivD9_Ssl18UeY5mz7WWkbHNmcnwYwgodi_UStQ5kLXmgLd7ndJe8wWwQ
  5. króliczki: https://www.youtube.com/watch?v=BHcFQ9gaMF4

Pozdrawiam Dominika Szawerna

Szanowni rodzice rozpoczynamy tydzień szósty. W tym tygodniu skupiamy się na rodzinie. Słówka obowiązkowe dla maluszków są na czerwono, średniaczki mają to, co maluszki plus to, co na zielono a starszaki mają słówka od maluszków, średniaków i to, co na niebiesko. Drodzy rodzice to są słówka, na których skupimy się w tym tygodniu i w przyszłym, więc powolutku proszę wprowadzać dzieciom, jeśli młodsze grupy będą chciały nauczyć się czegoś więcej to jak najbardziej można. Starszaki powinny większość słówek pamiętać.

1.Słownictwo wprowadzamy tak jak zawsze.

  1. 5 razy normalnie powtarzamy
  2. 5 razy szybciorem
  3. 5 razy jak roboty

Lista słów:

  • Mummy (mamusia wymowa mami)
  • Daddy (tatuś wymowa dadi)
  • Sister (siostra wymowa syster)
  • Brother (brat wymowa brader)
  • Baby (niemowlę wymowa bejbi)
  • Family (rodzina wymowa femyli albo famyli)
  • Parents (rodzice wymowa parents albo perents)
  • Grandma (babunia wymowa Grendma lub grandma)
  • Grandpa (dziadek wymowa Grendpa lub grandpa)
  • Aunt (ciocia wymowa ant)
  • Uncle (wujek wymowa ankul)
  • Pets (zwierzątka domowe jak pies, kot chomik wymowa pets)

Tutaj są linki do internetowego ćwiczenia tych słówek (proszę pamiętać, że wysyłam tego zawsze więcej, aby każde dziecko wybrało, w jaki sposób chce to powtórzyć, bardzo proszę, jeśli dziecko przerazi się ilością tych zadań to wybrać jedno max 2 do zrobienia a nie wszystkie):

https://www.anglomaniacy.pl/familyDictionary.htm – słownik obrazkowy

https://www.anglomaniacy.pl/familyQuiz.htm -quiz

https://www.anglomaniacy.pl/familyMatching.htm -memorki

https://www.anglomaniacy.pl/familyPictureTest.htm -test obrazkowy

https://www.anglomaniacy.pl/familyPrintables.htm -karty pracy do druku

2. Wysyłam link do zabawy w 5 małych małpek. Dzieci do tej zabawy są nauczone że same skaczą i zamieniają się w małpki z nagrania, ktoś jest mamą, która dzwoni po lekarza a ktoś jest lekarzem, który przychodzi i karci niegrzeczne małpki za spadnięcie z łóżka. Jeśli jest taka możliwość to można zaangażować do tego rodzeństwo, rodziców, dziadków lub też poustawiać pluszaki dziecku a on/ona niech jest lekarzem. Inwencję twórczą na domowe wykonanie tej zabawy zostawiam dzieciom i Państwu.

https://www.youtube.com/watch?v=_pRtNLj_-yY

3. Dwie piosenki ruchowe (starszaki pierwszą znają). Bardzo proszę, aby dzieci powtarzały ruchy za postaciami z teledysku. Po powrocie do przedszkola te piosenki i rymowanki będziemy utrwalać w grupach.

Podczas wykonywania zadań proszę zrobić zdjęcia dzieciom podczas utrwalania nowego słownictwa.

Pozdrawiam Dominika Szawerna.

 

Witam serdecznie,

Szanowni rodzice rozpoczynamy tydzień piąty i przyszedł czas na bardzo duże wyzwanie dla dzieci. Ten tydzień poświęcamy na utrwalanie poznanego słownictwa z poprzednich 4 tygodni. Efekty powtarzania utrwalany albo na filmiku albo na zdjęciu+ nagranie dźwięku. Wybór należy do Państwa.

Zadanie: Dzieci mają obserwować swoje otoczenie, najlepiej niech popatrzą za okno i mają narysować to, co widzą a następnie mają mi w prosty sposób powiedzieć, co narysowali. Może to być tylko opis kolorów, jakich użyły na obrazku (wskazane dla maluszków) albo prosty opis kolor+nazwa tego, co zostało narysowane (ważne, aby nie zmuszać dzieci do mówienia słów jakich nie znają). Na obrazku proszę, aby dzieci narysowały też siebie (mogą też wkleić naklejkę którą będzie ich symbolizować) i proszę, aby dzieci powiedziały czy są happy (wymowa: hepi-szczęśliwy) czy są sad (wymowa: sed-smutni). Niczego więcej dzieci nie muszą konstruować gramatycznie.

Uwaga: przed opisem obrazka proszę, aby dzieci się ze mną przywitały prostym Hello (wymowa: heloł) albo hello teacher (wymowa: heloł ticzer) i na koniec proszę, aby się pożegnały słowem Goodbye (wymowa: gudbaj) albo bye-bye (wymowa: baj baj).

Po wykonaniu zadania bardzo proszę, aby dzieci się poruszały do zabawy Simon Says (link był wysyłany wcześniej) i oczywiście jeśli będą jeszcze miały chęci to polecam Baby Shark (link też był w poprzednich materiałach).

Pozdrawiam Dominika Szawerna.

Szanowni Państwo

Drodzy rodzice to już 4 tydzień, więc wysyłam kolejny materiał. Bardzo proszę, aby ciągle powtarzać słownictwo z zeszłych tygodni. W tym tygodniu dodaję dwa nagrania do zadań, ponieważ chcę, aby dzieci wykorzystały w praktyczny sposób poznane słownictwo. Zanim zaczniemy, bardzo proszę o przygotowanie słówek z poprzednich tygodni(można wydrukować moje plansze, poszukać w domu zabawek i owoców, jakich się uczyliśmy, lub też narysować dzieciom własne plansze-oni też mogą rysować).

Tak jak zawsze proszę wykonać wszystko w następującej kolejności:

  1. Powtarzamy słownictwo z zeszłego tygodnia. Najlepiej przez zabawę. Oczywiście jak widzimy, że zapomniały to możemy im pomóc dodając „na pewno nie pamiętasz jak był wąż sneeee” i dzieci wtedy sobie przypominają. Trzeba dać im szansę poczucia się dumnymi z tego, co pamiętają, nawet, jeśli to będzie tylko jedno słówko.
  2. Czas na nagranie 1 (polecenie1)-dzieci muszą powtórzyć wyrażenie, jakie wypowiedziałam na nagraniu a następnie podać kilka przykładowych zdań z poznanymi słówkami (tutaj proszę, aby dzieciom pokazywać, z jakim słówkiem mają ułożyć zdanie, lub też kazać im patrzeć na przygotowane słówka i odkładać każde, którego już użyły). Po wykonaniu zadania jest jego druga część a mianowicie proszę nagrać filmik, lub za pomocą dyktafonu nagrać jak dziecko mówi przykładowe zdania i proszę mi je wysłać (wysyłając opisujemy mail tak samo jak prosiłam poprzednio)
  3. Nagranie 2 (polecenie2) Proszę dać dzieciom kartkę papieru i kredki i włączyć drugie nagranie, na którym dzieciom podam całe polecenie zadania. Po wykonaniu zadania proszę pamiętać, aby również wysłać mi zdjęcie gotowej pracy.
  4. Po wykonaniu prac przez dzieci przyszedł czas na utrwalanie:

Miłego dnia i dużo zdrówka życzę Wam wszystkim

Dominika Szawerna

Witam,

W tym tygodniu zalewam Was linkami do bingo, domino, wykreślanek, memory interaktywnych oraz do nauki słówek Wielkanocnych (dla chcących). Po kliknięciu w link zobaczycie czy są to zadania, z którymi poradzą sobie Wasze dzieci, (ponieważ w wielu trzeba potrafić czytać, bądź też znać literki, aby móc odszukać właściwe słówko. Z doświadczenia wiem, że starszaki poradzą sobie ze wszystkimi zadaniami, średniaki z ¾ a maluszki z Waszą pomocą z 1/3. Zachęcam do robienia tych zadań wspólnie, dlatego że większość z nich to gry językowe.
Proszę o przesłanie zdjęć, na których widać jak dzieci robią któreś z przesłanych zadań (oczywiście, kto chce chronić wizerunek dziecka to niech zrobi zdjęcie gdzie widać tylko tył dziecka oraz zadanie, jakie robi). Proszę, aby w mailu były zawarte imię i nazwisko dziecka, numer przedszkola i nazwa grupy, (ponieważ przy 3 przedszkolach niektóre prace mi się mieszają a z niektórych grup mam 0 prac, jakie miały być wysłane ostatnio) mail: dominikaszawerna@gmail.com
Ps. Aby gry interaktywne działały należy włączyć dla tej strony wtyczkę flash
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia Dominika Szawerna
1. https://www.anglomaniacy.pl/easter-games.htm
2. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/coloursW.pdf
3. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/easterW.pdf
4. https://www.anglomaniacy.pl/coloursMatching.htm
5. https://www.anglomaniacy.pl/easterMatching.htm
6. https://www.anglomaniacy.pl/fruitsMatching.htm
7. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/coloursPT1.pdf
8. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/fruitsPT1.pdf
9. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/fruitsB.pdf
10. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/coloursB.pdf
11. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/fruitsD.pdf
12. https://www.anglomaniacy.pl/pdf/coloursD.pdf
Drodzy Rodzice wysyłam kolejny materiał. Bardzo proszę, aby przed próbą wprowadzenia nowego słownictwa powtórzyć słownictwo z zeszłego tygodnia (niestety angielski w przedszkolu wymaga ciągłego przypominania i utrwalania wiedzy). W przyszłym tygodniu wyślę zadania, które będą wyłącznie na utrwalenie słownictwa zwierzątka+owoce.

Tak jak zawsze proszę wykonać wszystko w następującej kolejności:

  1. Powtarzamy słownictwo z zeszłego tygodnia. Najlepiej przez zabawę, ja często robię z dziećmi takie wyzwanie: „na pewno nie pamiętacie jak było…” i tak pytam aż powtórzymy wszystko a dzieci są zazwyczaj bardzo dumne, że „pokonały” mnie. Oczywiście jak widzimy, że zapomniały to możemy im pomóc dodając „na pewno nie pamiętasz jak był wąż sneeee” i dzieci wtedy sobie przypominają. Trzeba dać im szansę poczucia się dumnymi z tego, co pamiętają, nawet, jeśli to będzie tylko jedno słówko.
  2. Szukamy kolorów(plansze dodałam w zeszłym tygodniu): mówimy dzieciom, aby pokazały w pokoju konkretny kolor np. blue (najlepiej skupić się tylko na tych, z którymi dzieci mają problem)
  3. Po zabawie w kolory pokazujemy nową planszę z owocami i każde słówko powtarzamy w następujący sposób:
  • Najpierw czytamy dzieciom poprawną nazwę a później każemy powtórzyć 5 razy
  • Mówimy dzieciom, że teraz szybciorem, (czyli 5 razy bardzo szybko staramy się powiedzieć nazwę zwierzątka)
  • Mówimy dzieciom a teraz jak roboty, (czyli 5 razy bardzo wolno mówimy)
  1. Po wykonaniu prac przez dzieci przyszedł czas na utrwalanie zeszłotygodniowej rymowanki (dzieci mają robić to, co postaci na nagraniu) https://www.youtube.com/watch?v=RSJ5K-ompvI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3ivD9_Ssl18UeY5mz7WWkbHNmcnwYwgodi_UStQ5kLXmgLd7ndJe8wWwQ
  2. Teraz czas na ich ulubioną zabawę i utrwalenie nowego słownictwa. https://www.youtube.com/watch?v=ZgRIfITTxlg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2N9alJkNZcApHpJeHnbpJtYPUXWZSn9dwyxqlcGqNl-IpFwVUBMUI3ed0
  3. Pakiet piosenek z przedszkola:
  1. Na sam koniec (opcjonalnie) bajka po angielsku, (jeśli dzieci będą mówić, że nie rozumieją to proszę im kazać po prostu patrzeć-z kontekstu będą wyłapywać poszczególne słówka a to pomaga w przyszłości w nauce) : https://www.youtube.com/watch?v=VZMAHawQSWs (proszę pamiętać, że na yt można wybrać rozdzielczość, w jakiej bajka ma lecieć wiec proponuję wybrać najwyższą)

POMOC DO ZABAWY:

Miłego dnia i dużo zdrówka życzę Wam wszystkim

Dominika Szawerna

Ps. Z poprzedniego tygodnia dostałam tylko kilka maili z zadaniami a niektóre maile są bez załącznika. Staram się na maile zawsze odpisywać, ale jeśli komuś zapomniałam to proszę wybaczyć, ale mam 3 przedszkola, więc czasem w gąszczu maili komuś zapomnę odpisać.

Moi drodzy Rodzice i Wychowankowie w celu utrwalenia piosenek i zabaw w języku angielskim zapraszam na kanał YouTube Super Simple Songs (dzieci powiedzą, które piosenki śpiewamy w przedszkolu). Zachęcam również do zapoznania się ze stroną anglomaniacy dzięki której dzieci mogą powtarzać słownictwo za pomocą gier (materiały do druku też tam są).
6 – latki mogą do tego zestawu dodać stronę starfall, gdzie znajdą dużo materiałów do powtórki, nauki i śpiewania oraz interaktywne bajki.

Drodzy rodzice wysyłam materiał dla wszystkich grup (w nawiasach jest zaznaczone, co tylko dla maluszków , reszta dla starszaków). W kolejności, w jakiej wszystko jest dodane bardzo proszę o częściowe tylko przeprowadzenie zajęć, ponieważ tylko słownictwo z moich obrazków wymaga Państwa ingerencji, później proszę odtwarzać jedno po drugim. Mam nadzieję, że ułatwiłam Państwu to jak najbardziej (wymowa słówek jest na obrazkach w nawiasach).

No to do dzieła (to są zajęcia na jeden cały tydzień, nowe będzie dopiero w przyszłym tygodniu).

  1. Proszę plansze z kolorami pokazać dzieciom (można wydrukować, jeśli macie Państwo taką możliwość) i zapytać o każdy kolor, jeśli dziecko zapomniało któregoś to proszę podpowiadać po literce. Jak dziecko poda właściwą nazwę to ma za zadanie śmigiem migiem pokazać ten kolor w pokoju, w jakim się znajdujecie- i tak aż powtórzycie wszystkie. (maluszki zazwyczaj tylko te podstawowe kolory pamiętają z resztą trzeba im pomóc).
  2. Po pokazaniu plansz z kolorami proszę pokazać planszę ze zwierzątkami. Nazwy zwierząt powtarzamy w następujący sposób: .( 4 zwierzątka na raz dla maluszków, resztę dopiero jak opanują pierwszą partię).
  • Najpierw czytamy dzieciom poprawną nazwę a później każemy powtórzyć 5 razy
  • Mówimy dzieciom, że teraz szybciorem, (czyli 5 razy bardzo szybko staramy się powiedzieć nazwę zwierzątka)
  • Mówimy dzieciom a teraz jak roboty, (czyli 5 razy bardzo wolno mówimy)
  1. Po takiej nauce słówek przyszedł czas na pierwsze zadanie. Proszę przygotować dzieciom czystą kartkę papieru oraz kredki. Po przygotowaniu dziecku miejsca pracy proszę poinformować dzieci, że teraz na nagraniu poleci mój głos z poleceniem, co trzeba zrobić a po wykonaniu zadania bardzo proszę o zrobienie zdjęcia pracy i wysłanie jej na mój adres email: dominikaszawerna@gmail.com
  2. Po wykonaniu prac przez dzieci przyszedł czas na naukę nowej rymowanki (dzieci mają robić to, co postaci na nagraniu) https://www.youtube.com/watch?v=RSJ5K-ompvI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3ivD9_Ssl18UeY5mz7WWkbHNmcnwYwgodi_UStQ5kLXmgLd7ndJe8wWwQ
  3. Teraz czas na ich ulubioną zabawę plus troszeczkę nowego słownictwa do niej (tutaj dzieci również muszą robić to, co postaci na nagraniu, możecie spróbować razem się pobawić a kto się pierwszy pomyli odpada-dajcie dzieciom poczuć ducha rywalizacji i zwycięstwa. https://www.youtube.com/watch?v=ZgRIfITTxlg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2N9alJkNZcApHpJeHnbpJtYPUXWZSn9dwyxqlcGqNl-IpFwVUBMUI3ed0
  4. Na sam koniec małe króliczki (inna wersja niż te, co są w przedszkolu, ale chodzi w niej o to samo, więc dzieci będą wiedziały, co robić) https://www.youtube.com/watch?v=BHcFQ9gaMF4

ZADANIE: polecenie

POMOCE DO ZABAWY:

POZDRAWIAM PANI DOMINIKA