GRUPA „SÓWKI”

 

 

NAUCZYCIELE:
mgr Sylwia Wężyk
mgr Beata Urbańczyk
j. angielski – mgr Dominka Szawerna

Kochani 🙂 Bardzo troszczymy się o Wasze dzieci jak i o Was Drodzy Rodzice. W tym trudnym okresie, pamiętajcie że to właśnie Wy jesteście sterami dla swoich dzieci! Poniżej przedstawiamy proste pomysły na zabawy dla chętnych dzieci i rodziców, które wykonasz w domu.

WAŻNA INFORMACJA

Drodzy Rodzice! W związku z tym, iż w najbliższym czasie (do 30 kwietnia) nauczycielki będą przesyłać Państwu dokument potwierdzający dojrzałość szkolną dzieci uprzejmie proszę o przesłanie na mój adres: beata-urbanczyk@wp.pl aktualnych adresów e-mail. W treści wiadomości proszę wpisać imię i nazwisko swojego dziecka.

DZIEŃ DOBRY W NOWYM TYGODNIU 🙂

ŚRODA

KOLOROWE KARTKI

WTOREK

KWIATY DLA TATY

PONIEDZIAŁEK

BEZPIECZNE WAKACJE

PIĄTEK

biwak

CZWARTEK

góry – wakacje

ŚRODA

OŚMIORNICA

WTOREK

Niech żyją wakacje

PONIEDZIAŁEK

Morze

PIĄTEK

LATO Z RYMAMI I REBUSAMI

ŚRODA

MATEMATYCZNA PIRAMIDA

PLANSZA1

PLANSZA2

WTOREK

MAMO, TATO NADCHODZI LATO

PONIEDZIAŁEK

KOLORY LATA

PIĄTEK

integracja

CZWARTEK

dzieci-świata-matematyka

ŚRODA

dzieci-świata

WTOREK

Wszystkie dzieci nasze są

PONIEDZIAŁEK

PIĄTEK

Dzień mamy na codzień

CZWARTEK

Spa dla Mamy

ŚRODA

Rodzina

WTOREK

Dzień Mamy

PONIEDZIAŁEK

Rodzinny album

PIĄTEK

Podróże małe i duże

CZWARTEK

Poznajemy samoloty

ŚRODA

Na lądzie, w wodzie, w powietrzu – środki transportu.

WTOREK

Samolot

PONIEDZIAŁEK

Na lotnisku

PIĄTEK

logopedyczne zoo

CZWARTEK

Jak żyrafa myje szyje

ŚRODA

matematyka-zoo

WTOREK

h jak hipopotam

PONIEDZIAŁEK

zoo

WTOREK

Flaga

PONIEDZIAŁEK

Jestem-Polka-i-Polakiem

PIĄTEK

24.04.2020

TEMAT: „EKO ZADANIA” – podsumowanie i utrwalenie wiadomości

  • propagowanie postawy ekologicznej
  • wyrabianie właściwego stosunku do ochrony przyrody
  • wdrażanie do dbania o środowisko poprzez oszczędzanie wody ,prądu, poszukiwanie nowych rozwiązań technologicznych
  • kształtowanie umiejętności wykorzystania odpadków do ponownego użytku

ZADANIE 1.

Zapraszam do obejrzenia z dzieci prezentacji multimedialnej. Proszę pomóC dzieciom przeczytać treść slajdów.

Przyczyny i skutki zanieczyszenia środowiska

ZADANIE 2.

Sówki, aby odgadnąć hasło należy zapisać na kartce pierwsze litery nazw obrazków. Powodzenia.

ZADANIE 3. Posegreguj śmieci do odpowiednich pojemników.

https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb

ZADANIE 4.

Odczytaj kod i znajdź odpowiedni pojemniki. Strzałki oznaczają wielkość pojemnika na śmieci, kleks – kolor.

https://view.genial.ly/5e98aaef8a1e5e0e205e961f

             Duża strzałka = duży pojemnik

 

                Mała strzałka = mały pojemnik

 

ZADANIE 5.

DOMOWY TOR PRZESZKÓD – pokażcie, że potraficie się świetne bawić nie tylko plastycznie, ale także ruchowo. Wbrew pozorom wcale nie trzeba dużo miejsca. Tor przeszkód budujemy wyłącznie z przedmiotów, które mamy pod ręką: poduszki, oparcia kanap itp. Bawcie się dobrze. 🙂

CZWARTEK

23.04.2020

TEMAT: Jestem eko

  • propagowanie postawy ekologicznej
  • wdrażanie do dbania o środowisko poprzez oszczędzanie wody ,prądu, poszukiwanie nowych rozwiązań technologicznych
  • kształtowanie umiejętności wykorzystania odpadków do ponownego użytku
  • rozwijanie postawy twórczej poprzez wykorzystanie nieużytków do pracy plastycznej
  1. Zapraszam do obejrzenia filmu : „ekologiczny dom”

https://www.youtube.com/watch?time_continue=385&v=PYd88-RyaLs&feature=emb_title

Odpowiedzcie na pytania:

  •  jak nazywały się rodziny, występujące w filmie?
  • jak postępowała rodzina Brudasińskich a jak postępowali Ekomalińscy?
  • dlaczego Ekomalińscy dostali statuetkę?
  1. Zabawa ruchowa

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

  1. Powiedz jak Ty możesz być eko w domu.

Zabaw się z rodzicami i zróbcie wesołą gąsienicę z czegoś co z pewnością znajdziesz w domu

http://www.youtube.com/embed/gkY7K4cjjFU

ŚRODA

„MIERZENIE PŁYNÓW” – MATEMATYKA

ZADANIE 1. Potrzebna jest plastikowa butelka bez etykiety z nakrętką (np. po wodzie). Trzeba ją napełnić do wyskokości 1/3. Żeby ułatwić dziecku obserwację, wodę należy zabarwić  odrobiną farby lub mleka.  Rodzic stawia butelkę z wodą na wysokości wzroku dziecka i mówi: „Zakręć dokłanie butelkę i sprawdz czy woda się nie wylew. Przyjrzyj się wodzie, ile jej jest w butelce. A teraz wolno przewracaj butelkę i obserwuj co się dzieje w wodą. Dziecko obserwuje zwianę w wyglądzie wody. Należy zapytać „CZY TERAZ GDY BUTELKA LEŻY – JEST TYLE SAMO WODY, ILE BYŁO POPRZEDNIO?”. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, następnie zachcamy do podjęcia rozmowy i formuowania wniosków z doświadczenia.

ZADANIE 2. W KTÓRYCH BUELKACH JEST WIECEJ WODY, A W KTÓRYCH MNIEJ?

Na stole przygotowano 5 jednakowych butelek. Rodzic wlewa zabawrioną wodę do butelek tak, aby w jednej butelce było mniej wody, a w innej wiecej.

Rodzic mówi: „Sprawdź czy w butelkach znajduje się tyle samow wody. Jeśli za dużo – odjeje, jeśli za mało – doleję. Zadaniem dziecka jest porównanie słupka wody. Rodzic jesli trzeba dolewa lub odlewa. Czyni to tak długo, aż dziecko stwierdzi,  że w butelkach jest tyle samo wody. (Ważna jest ocena dziecka, które ma być przekonane o równej ilości wody w każdej butelce. NIE JEST TU WAŻNE CO SADZI DOROSŁY!

ZADANIE 3. Rodzic proponuje zabawę. Zadaniem dziecka jest przewrócenie pierwszej , trzeciej i piątej butelki oraz obserwacja co się dzieje z woda.

Rodzic pyta: czy nadal we wszytskich butelkach jest tyle samo wody? (wiekszość odpowie, że nie). Gdy dziecko skupi się na prównaniu słupków wody – wskaże stojace butelki mówiąc: Tu jest wiecej. Gdy patrzy na powierzchnię wody w butelce – wskaże leżące butelki, mówiąc: Tu jest wiecej. Następnie rodzic proponuje by postawić wszystkie butelki i jeszcze raz zobaczyć czy w butelkach jest tyle samo wody, gdy stoją. A teraz przewracamy drugą i czwartą butelkę i sprawdzamy czy teraz jest tyle samo wody (nie należy oczekiwać, że musi się pojawić poprawna odpowiedź)

„JOGA DLA DZIECI”ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

WTOREK

„ZIEMIA I ZENEK” – zapraszam do zapoznania się z dzisiejszym tematem zajęć.

 

PONIEDZIAŁEK

Dbajmy o nasza planetę

  •  Poznanie motywów i sposobów ochrony i kształtowania środowiska.
  • Kształtowanie emocjonalnego stosunku do określonych zjawisk i obiektów w środowisku człowieka
  • Wyrabianie umiejętności dostrzegania zjawisk w ekosystemach, przewidywania i oceny pewnych następstw obserwowanych zjawisk przyrodniczych i czynów człowieka.
  • Formowanie i umacnianie pozytywnych przekonań wobec określonych zjawisk i obiektów przyrodniczych, a także względem czynów podejmowanych przez ludzi.

Zapraszamy wszystkie dzieci do obejrzenia filmu z wakacji wesołych myszek: Franka i Matyldy.

Zobaczcie i zapamiętajcie treść bajeczki

https://klikankowo.jimdofree.com/edukacja-społeczna-przyrodnicza/ekologia/

Odpowiedz na pytania:

– gdzie wybrały się myszki na wakacje?

– czy miejsca , które odwiedziły były czyste?

-jakie śmieci były w morzu?

– co leżało w krzakach?

– co Matylda zauważyła podczas leżakowania?

– gdzie te rzeczy powinny się znaleźć?

– w jaki sposób możemy dbać o środowisko?

Narysuj cztery kubły:

– zielony na szkło

-żółty na metal

– niebieski na papier

– brązowy na odpadki z jedzenia

Pomóż Matyldzie i Frankowi posegregować śmieci , narysuj w kubłach śmieci, które zostały zauważone przez myszki

A jak myślisz , gdzie powinna trafić stara opona?

Jest takie miejsce – punkt odpadów komunalnych w każdej Gminie. Tam trafiają duże rzeczy, które nie mieszczą się w koszach.

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Zabawa przy piosence.

Wykorzystujemy narysowane kubły.

Oraz piszemy nazwy : kubek, gazeta, skórka po bananie, guzik, butelka, worek

Dzieci na przerwę w muzyce wkładają jeden „śmieć” do odpowiedniego kosza

PIĄTEK

„Poranek na wsi”

ZADANIE 1.

Posłuchaj zdań. Po każdym usłyszanym zdaniu weź jeden klocek. (Rodzice!! Proszę czytać powoli tekst, żeby dzieciom udało się usłyszeć ile zdań jest w tekście.

Słońce wstało.

Kogut pieje.

Wstawać śpiochy bo już dnieje.

Hau – hau, zaszczekał pies Bruno.

Głośne muu było słychać z obory.

Kwa, kwa – odezwały się kaczki.

Tylko kotek Mruczek dalej spał.

BRAWO 🙂

ZADANIE 2. Odetnij z kartki trzy paski papieru. Posłuchaj jeszcze raz zdań. Rozetnij pasek na tyle części z ilu słów składa się czytane zdanie.

ZADANIE 3. QUIZ

1. Człowiek, który leczy zwierzęta to:

  • kucharz
  • ogrodnik
  • weterynarz

2. Mały koń to:

  • klacz
  • ogier
  • źrebak

3. Krowa daje:

  • serek waniliowy
  • jogurt
  • mleko

4. Jest różowa i hodują ją ludzie:

  • kura
  • gęś
  • świnka

5. Daje mleko, ma krótką sierść i brodę:

  • koń
  • królik
  • koza

JAK NARYSOWAĆ ZWIERZĘTA WIEJSKIE KROK PO KROKU?

Zachęcam do aktywności plastycznej. Podpowiedź znajdziecie poniżej, a może macie swoje pomysły?

ZESTAW ZABAW MUZYCZNO-RUCHOWYCH

 

CZWARTEK

CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA

Witajcie Sówki 🙂 dziś zapraszamy do obejrzenia interaktywnej prezentacji multimedialnej, dzięki której będziecie mogli dowiedzieć się jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt.
Dzieci spróbujcie skonstruować wypowiedź gąska daje ….., kura daje…., krowa daje… W prawy górnym rogu pojawi, się przycisk włączający interaktywne elementy. Bawcie się dobrze 🙂
co-nam-dają-zwierząeta- KP

Zabawa ćwicząca narządy mowy: Naśladuj mnie.

Krowa – ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte.

Świnka – tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u.

Piesek – szczerzenie zębów, ziajanie.

Kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym.

Konik – kląskanie.

ZNAJDŹ RYM – Rodzic rozpoczyna – dziecko kończy

Przykłady: góra – kura, głowa – krowa, bałwanek – baranek , pasek – piesek, balonik – konik, taczka – kaczka, nóżka – kózka, bucik – kogucik, malinka – świnka.

Kończenie rymowanych zdań, np.

Cielę co językiem…(miele).

Przyszła koza do…(woza).

Wlazł kotek na…(płotek).

Pies zły szczerzy…(kły).

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie…(szły).

To dla kotka jest miseczka pełna…(mleczka).

Kotek rozplątał babci…(motek).

STARY DONALD FARMĘ MIAŁ – Przypominamy sobie i utrwalamy piosenkę którą bardzo dobrze znacie.

ZABAWKA ZRĘCZNOŚCIOWA –Proponujemy wykonać ciekawą zabawkę zręcznościową – potrzebne nam będą: wieczko z pudełka po butach, nożyce, farby ,kredki, mała piłeczka (pompon, papierowa  kuleczka). Dziecko rysuje lub maluje kurczaczka a następnie z pomocą rodzica wycina otwór, do którego będzie wpadała piłeczka. Podpowiedz – kurczak-i-piłka

Miłej zabawy

ŚRODA

MATEMATYKA

  • liczenie w zakresie 10
  • operowanie znakami matematycznymi: + , -, =
  • dokonywanie operacji matematycznych – odejmowanie , dodawanie
  • różnicowanie cyfr w zakresie 1- 10

1.Pan Gospodarz ma mnóstwo zwierzątek. Wszystkie trzeba nakarmić .
pomóżcie zwierzątkom dotrzeć do pożywienia.
KodowanieZwierzeta
kodowanie-KP-krowa
kodowanie-KP-mysz
2.Zabawa rytmiczno – ruchowa: Kaczki. Dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą (w podanym rytmie).
Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
prawą nóżką tupać sobie.
Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

Idzie kaczka nieboraczka,
śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka,
idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
lewą nóżką tupać sobie.
Tup – tup – tup

Tup tup – tup

Tup – tup tup – tup, itp.

3. Pomóż panu gospodarzowi policzyć zwierzęta

Dodawanie-gospodarstwo(2)

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH

1. Marsz w kole w rytm piosenki https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk

2. Kury w kurniku – zabawa bieżna.

Na środku leży długa skakanka lub sznurek. „Kury” spacerują po sali „gdacząc i zbierając ziarna” – dzieci wykonują przysiady, stukają palcami w podłogę. Nauczycielka pełni rolę gospodyni i zagania „kury do kurnika” wołając ‚sio, sio”.

3. Na pastwisku – zabawa z elementem czworakowania.

Dzieci „zwierzęta” na czworakach przemieszczają się po sali. Na hasło „zwierzęta odpoczywają” przechodzą do siadu na piętach. Na hasło „zwierzęta piją” wykonują skłony.

4. Kładka – zabawa z elementem równowagi.

„Ptactwo domowe” przechodzi „przez wąską kładkę”. Kładka – ułożona z 2 rzędów klocków równolegle do siebie w niewielkiej odległości. Dzieci „gęsi, kury, kaczki” powoli idą jedno za drugim między klockami.

5. Koguty – wyrabianie umiejętności skoku.

W rozsypce siad skrzyżny. Na hasło „koguty” dumnie maszerują z wysokim unoszeniem kolan. Na hasło „koguty na płoty” stają na ławkach i naśladują pianie „kukuryku”.

6. Ćwiczenie ramion.

Siad na podłodze. Plecy przylegają do ściany. Unoszenie ramion do góry i swobodne opuszczanie. Przymknięte oczy, swobodne oddechy.

WTOREK

Kochani zapraszamy Was dziś na wiejskie podwórko. Posłuchajcie odgłosów zwierząt, zobaczcie jak wyglądają i jak nazywają się członkowie ich rodzin. Odczytajcie nazwy zwierząt. Możecie się zabawić z rodzicami w koło fortuny. Zobacz  lekcję interaktywną. Powodzenia 🙂

PIĄTEK

Witajcie Sówki 🙂 Dziś zapraszamy do zabawy czytelniczej „ZAKODOWANE PISANKI”.  Każdej pisance przyporządkowana jest jedna literka. Postarajcie się odkodować pisanki 🙂 hasła tworzące rozwiązania zabawy zapiszcie na kartce i wyślijcie do nas 🙂 Powodzenia 🙂

BRAWOOO 🙂 zachęcamy również do podejmowania aktywności fizycznej. Ćwiczenia dla dzieci znajdziecie na: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

CZWARTEK

Dzień dobry dzieci 🙂 Z czym kojarzą się nam  Święta Wielkanocne? Posłuchajcie uważnie treści wiersza M. Tokarczyk, a następnie wskażcie ilustracje w kolejności następowania zdarzeń 🙂

„Gdy byłam mała to zapamiętałam,
jak moja babcia łupiny z cebuli w garnuszku gotowała.
Śmiałam się z tego niesłychanie,
bo przecież łupinek nikt nie zjada na śniadanie.
Więc po co babcia to gotowała?
Zagadka czekała mnie do rozwiązania. Gdy
Wielkanoc się zbliżała, to w Wielką Sobotę,
z samego rana, po cichutku do kuchni zakradałam się
i pod stołem schowałam się.
Tak by babcia mnie nie ujrzała
, bo bym zagadki nie rozwiązała.
Na kuchni w garnuszku z łupinkami woda już bulgotała,
a pokrywka cichutko stukała.
Po chwili gotowania babcia z garnka wyciągała,
nie łupinki – tylko jajka!
Ale w zupełnie innym kolorze: niektóre były brązowe, a niektóre pomarańczowe.
To już nie były jajka zwyczajne to były kraszanki od babci Janki.
Cześć kraszanek do koszyka babcia włożyła,
a na reszcie ostrym drucikiem wzorki porobiła.
Po czym mówi do mnie:
„patrz wnusiu kochana jaka drapanka powstała wspaniała”.
Nie malowanka i nie pisanka, ale babcina drapanka.
Tajemnica zatem przeze mnie została rozwiązana,
po co babci są łupiny z cebuli do gotowania.
Dzięki nim jajka piękny kolor nabierają,
a potem w koszyczku do święcenia ruszaj”.

KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-2

KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-1

KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-4

KRASZANKI-DRAPANKI-PLANSZA-3

Zachęcamy również do zabaw muzyczno-rytmicznych dostępnych na kanale Youtube.

ŚRODA

MATEMATYKA

Sówki przed Wami kolejne ciekawe zadanie matematyczne 🙂 Dziś zachęcamy do skonstruowania wspólnie z rodzicami gry planszowej. Co będzie nam potrzebne?  Wykorzystajcie to co macie w domu 🙂

  •  arkusz papieru na którym narysujecie plansze
  • kostkę
  • pionki (można wykorzystać, zabawki, kubki, lub inne materiały nadające się do recyclingu)
  • mazaki
  • np. klocek – służący do odmierzania wielkości pól na planszy

Na planszy mogą pojawić się sylwety, znaki umowne np. strzałki, litery, wyrazy, cyfry, znaki matematyczne. Rysując plansze dziecko uczy się kodowania informacji, poza tym musi dbać by rysunki i znaki umowne były zrozumiałe dla wszystkich graczy. Ustalcie razem zasady gry i bawcie się dobrze 🙂 Poniżej mała podpowiedź (pochodząca z książki „Dziecięca matematyka” E. Gruszczyk-Kolczyńskiej 🙂

 

Zachęcamy również do podejmowania aktywności fizycznej: zabawy ruchowe z Pipi 🙂

WTOREK

Witamy wszystkie Sówki 🙂 Zachęcamy posłuchania piosenki pt: Święta z jajkiem i zającem (tekstu nie trzeba się uczyć na pamięć). Oprócz tego, poznacie dziś z Waszymi rodzicami literkę „j” „J”. Zapraszamy do obejrzenia filmików i wykonania kilku zadań : Powodzenia 🙂

POZNAJEMY LITERĘ „j” , „J”

 

 

 

 

 

 

 

 

Gdzie ukryło się małe „j” i duże „J”? Jakie to wyrazy? Piszcie do nas 🙂

PONIEDZIAŁEK

Witamy wszystkie dzieci:) Zapraszam do obejrzenia z Waszymi rodzicami historyjki obrazkowej dotyczącej nadchodzących świąt oraz głośnego czytania z rodzicami prostych zdań. Powodzenia 🙂

Zajączek maluje jajka.             Zajączek ma pisanki.             Zajączek upada.        Małe pisklaki.

Brawoooo 🙂  Słuchajcie, mamy dla Was jeszcze jedno zadanie 🙂 Dzieci bawią się z rodzicami przekładając pisankę z rąk do rąk przy muzyce: „taniec kurcząt w skorupkach” , kiedy muzyka cichnie rozwiązują zagadki.
1. Leży w koszyczku obok baranka
malowana we wzorki to … (pisanka)
2.Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)
3. Stoi bielutki obok pisanek,
nasz wielkanocny … (baranek)
4. Jeden taki dzień w całym roku mamy,
że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)
5. Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek) 
6. Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
PIĄTEK

Witam Was kochani 🙂 Dziś pobawimy się w wielkie sprzątanie. Do zabawy przygotujcie sobie: szufelkę , miotełkę, ściereczkę oraz literki z alfabetu (kilka z każdej). Literki rozrzucamy na dywanie. Uczestnicy zabawy (członkowie rodziny) zaopatrują się w szufelki, miotełki lub szmatki. Osoba prowadząca zabawę mówi: dziś robimy wielkie porządki: np: myjemy okno. Uczestnicy zgarniają literki potrzebne do ułożenia wyrazu: okno itd. Podpowiedź znajdziecie w prezentacji. Bawcie się dobrze:)

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH:
Rodzic prezentuje ćwiczenia, a dziecko je powtarza. Włączcie ulubioną energiczną muzykę.

  •  Marsz w miejscu (stopniowanie wolno/szybciej/szybko).
  • Wymachy rąk do przodu/do tyłu.
  • Skłony –  lewa ręka dotyka palców prawej nogi i zmiana.
  • Bieg z uderzaniem piętami o pośladki (na zmianę prawą/ lewą piętą).
  • Pajacyki w parach. Uczestnicy zabawy stają naprzeciwko siebie. Wykonują wyrzut nóg na boki, po czym wracają do pozycji wyjściowej, uderzając jednocześnie dłońmi o dłonie partnera.

CZWARTEK

ROBIMY PRANIE 🙂

Zabawa polega na rozróżnianiu głosek podobnie brzmiących. Oto zestawy do wyboru rodzica: d – t,  k -g, p -b. Do zabawy będą nam potrzebne dwa krzesła, włóczka (sznurek itp. w zależności o tego kto co ma w domu) klamerki oraz karteczki z literami.  Między krzesłami przywiązujemy dwie włóczki. Na pierwszej zawieszamy karteczkę z literką „d”, na drugiej mocujemy literkę „t” (litery wybieramy z zestawu powyżej). Rodzic wymawia kolejno wyrazy z głoską np: „d” , „t” na początku. Zadaniem dziecka jest określenie, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu i oznaczenie za pomocą klamerek włóczce. Kiedy rodzic powie np: domek/tablica/droga itp.  – dziecko mocuje klamerkę na odpowiedniej włóczce.  Zabawę można modyfikować w zależności od Państwa możliwości.

Zestaw wyrazów:

 d – t k – g p – b
domek konewka parasol
Tomek guzik buda
dłoń kura pędzel
tablica globus butelka
droga kwiat plecak
torba garnek burak
dym komin pies
telefon głowa bałwan

PACYNKA ZE SKARPETY? KUKIEŁKA Z ŁYŻKI KUCHENNEJ? – kreatywna zabawa plastyczna 🙂

Do jednej ze znanych i lubianych form spędzania czasu wolnego z dzieckiem należy teatrzyk kukiełkowy.  Starszaki wprost uwielbiają taką zabawę. Pamiętacie Pana Ściereczkę i Panią Rękawiczkę? Poznaliście ich w poniedziałek. Niech będą inspiracją do Waszych zabaw. Jak zrobić pacynkę/kukiełkę w kilkanaście minut? Wykorzystajcie to co macie w domu np: ściereczkę, miotłę, łyżkę, chochlę, skarpetkę, rękawiczki itp. sposób wykonania zależy od pomysłowości autora. Zapraszamy i dajcie znać czy Wam się udało 🙂

ŚRODA

Dzień Dobry dzieci Mamy dla Was kolejną zabawę. Dziś pobawimy się orzeszkami. Wskażcie cyfrę która odpowiada liczbie orzeszków:

Brawooo:) A teraz wskażcie ile należy dołożyć orzeszków żeby było razem 9

Śledźcie uważnie zadania ponieważ wkradnie się tam mały żarcik 🙂 Kto pierwszy zauważył błąd?
Rozwiążcie samodzielnie działania i prześlijcie do nas Wasze odpowiedzi 🙂

Serdecznie zapraszam na codzienną dawkę ruchu z Panem Miłoszem, którą można znaleźć na bliżęjprzedszkolnym kanale: „Tuptaj Starszaku”

WTOREK

Sówki serdecznie zachęcam do zapoznania się z Piosenką o sprzątaniu.

PAMIĘTAJCIE 🙂

Nie wymagam żeby dzieci uczyły się na pamięć tekstu. Niech sobie słuchają… jeśli im się spodoba to zapamiętają 🙂

JAK POZBYĆ SIĘ ZŁOŚCI? Posłuchaj bajki „Małpki i straszny krokodyl” i zaproś dziecko do rozmowy inspirowanej jej treścią.

Zadaj pytania:
🐒 Czy podobała wam się bajka?
🐊 Co podobało wam się najbardziej?
🐒 Co myślicie na temat zachowania krokodyla Rolika?
🐊 Jaki problem miał Rolik?
🐒 W jaki sposób chciała mu pomóc małpka?
🐊 Co zrobił krokodyl?
🐒 Kto pomógł krokodylowi zrozumieć, że źle się zachował?
🐊 Jaki pomysł podsunął Rolikowi kameleon?
🐒 Co zrobił krokodyl, kiedy zrozumiał swój błąd?

Bajka pochodzi z publikacji „Mądre bajki do słuchania” przygotowanej do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

PONIEDZIAŁEK

Sówki w internecie pojawiło się wiele propozycji wirtualnych spacerów. Dziś zapraszamy Was do : wirtualnego las oraz zachęcamy do wykonania ćwiczenia rozwijającego umiejętności językowe:
„Małe pogaduchy”- Dziecko rozwinie rozpoczętą myśl (dokończy zdanie): Wiosna sprawia, że……………. Wiosna potrafi………….. Wyczarowuje kolorowe……… Wiosenna pogoda jest………… Spacerując wiosną można zobaczyć………………. O wiosennym poranku słychać………………… Wiosną rosną……………….j Wiosna budzi………………. Dzięki wiośnie………….

PORZĄDNISIA

Cześć Kochane Sówki. Jeszcze mnie nie znacie ale jestem z Wami każdego dnia, dbam o czystość w waszym domu. Mam braci i siostry. Moja siostra – ” szmatka- wariatka” A to ” wszędobylska gąbeczka” tam ” szufelka Melka To mój brat „pochłaniacz śmieci a to szalony mop. Poszukajcie nas w swoich domach. Ukryliśmy się w różnych kątach i zakamarkach. Do dzieła. Kto pierwszy?
Zapraszam do obejrzenia z Waszymi rodzicami prezentacji multimedialnej dotyczącej obowiązków domowych oraz głośnego czytania z rodzicami prostych zdań. Powodzenia 🙂

Wprowadzenie do ćwiczeń graficznych:

Propozycja ćwiczeń graficznych:

Codzienną dawkę ruchu zapewni Wam: lekcja wf’u w online

PIĄTEK

Kochane Sówki dziś odezwał się do nas nasz przyjaciel Hałabała, który lubi się bawić z dziećmi. Znalazł w ogródku kwiaty, ale zapomniał, jak się nazywają. Pomożecie mu?? Piszcie odpowiedzi i przesyłajcie do nas 🙂 powodzenia

Hałabała ma dla Was jeszcze jedną zagadkę. Rozwiążcie rebus a dowiecie się jaki jest jego ulubiony kwiat. Cyferki oznaczają pozycję litery w wyrazach. Odgadnijcie litery i ułóżcie z nich wyraz. Zróbcie zdjęcie wyrazu i prześlijcie do nas. Kto pierwszy 🙂

1 litera                            2 litera                               3 litera                          1 litera                      3 litera                   3 litera

CZWARTEK

Matematyka

Sówki pamiętacie znaki matematyczne, które udało się nam poznać w przedszkolu? Dla przypomnienia: >, <, =, +. Dziś razem z Waszymi rodzicami poznacie znak odejmowania. Oto seria propozycji jak zapoznać dziecko ze znakiem odejmowania: odejmowanie na palcach oraz odejmowanie na cukierkach.

Jak bawić się z dzieckiem:

Potrzebujemy karteczki na których zapisujemy liczby od 1-10 oraz karteczki na których zapisujemy znaki: „-” i „=”.

Rodzic kładzie w szeregu 8 kredek:

Mówi: Policz i połóż odpowiedni kartonik z liczbą

 

 

   

 

8

 

 

 

Rodzic zabiera trzy kredki i mówi: Osiem odjąć trzy. Ile zostało?

Wspólnie układacie działanie:

8 – 3 = 5

Powodzenia w zabawach:)

SÓWKI ZAŁÓŻCIE MATEMATYCZNE OKULARY WYKONUJĄC CZYNNOŚCI DOMOWE Z WASZYMI RODZICAMI

Obowiązki domowe nie należą do ulubionych czynności dzieci, ale można na nie spojrzeć jak na matematyczne zadanie klasyfikacyjne. Sprzątając  swój pokój  wciel się w małego poszukiwacza zgubionych zabawek i zrób ze sprzątania sytuację zadaniową. Pranie czy układanie sztućców i naczyń to kolejna codzienna czynność która jest ćwiczeniem klasyfikacyjnym. I kto by pomyślał, że dzieci codziennie uczą się matematyki??

CZEKAMY NA FOTORELACJE Z WASZYCH ZABAW 🙂 

PROPONOWANY ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH:

WIATRACZKI – ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni

PODSKOKI – skaczące piłeczki

LUSTRO – zabawa w parze z rodzicem, jedna osoba jest lustrem, które odbija ruchy partnera naśladując je.

POZDRAWIAMY P. SYLWIA I P. BEATA 🙂